Content marketing jest pewnego rodzaju strategią, oparta na tworzeniu przekazów ważnych dla odbiorców. Klienci firm zazwyczaj wyszukują potrzebne informacje za pomocą Internetu. Ważne jest, aby zrozumieć potrzeby danej firmy, znaleźć najlepszą formę przekazu odpowiednich informacji i poznanie wartości, którymi kierują się klienci.
Marketing treści
Content marketing jest związany z treściami, które są udostępnianie w Internecie. Są to zazwyczaj poradniki, raporty, podcasty, e-video, webinaria lub infografiki. Do najczęściej stosowanych form content marketingu należą następujące teksty:
– poradniki – zawierają porady dla kupujących oraz oferowane usługi i produkty,
– wywiady – prezentacja oferty firmy podczas rozmowy np. z prezesem firmy,
– recenzje – jedne z najefektywniejszych narzędzi,
– opisy produktów – obejmują ich cechy charakterystyczne i parametry,
– blogi firmowe – mogą być stworzone pod niezależnym adresem internetowym lub jako podstrona witryny internetowej,
– treści eksperckie – są tworzone przez ekspertów i fachowców w danej branży, dostarczają wielu potrzebnych informacji.